"Жемқорлық символы" болған LRT құрлысы 100% аяқталды
Астана қаласында жеңіл рельсті көлік (LRT) желісінің 22 шақырымдық эстакадалық жолы үшін салынған тіректер құрылысының аяқталуы – еліміз үшін маңызды құрылыс жетістіктерінің бірі.
Бұл жобаның ауқымы, қолданылған материалдар мен технологиялар заманауи құрылыс стандарттарының ең жоғарғы деңгейіне сай келеді. Сонымен қатар, мұндай инженерлік жобалар Қазақстанның көлік инфрақұрылымын жақсартуға бағытталған ірі қадамдардың бірі.
Құрылыс көлемі мен қолданылған ресурстар
LRT эстакадасының 22 шақырымдық жолының құрылысына барлығы 799 тірек орнатылған, бұл тіректер жобаның негізгі конструктивті элементтері болып табылады. Құрылысқа 53,7 мың текше метр бетон және 42 мың тонна арматура жұмсалды, бұл қомақты мөлшерлер жобаның ауқымдылығын көрсетеді. Әрбір тіректің төменгі бөлігі 2-2,4 метр енімен және жоғарғы бөлігі 6-8 метр енімен салынған, биіктігі эстакаданың өту жеріне байланысты 5-тен 18 метрге дейін өзгереді. Бір тіректің орташа салмағы 200 тонна екендігін ескерсек, бұл тіректердің беріктігі мен тұрақтылығы үлкен рөл атқаратыны сөзсіз.
Қолданылған материалдар: Сапа мен беріктікке басымдық
LRT жобасының құрылысында В45 класындағы, М600 маркалы бетон қолданылды. Бұл материал тек жеңіл рельсті көлік жүйелерінде ғана емес, сонымен қатар гидроэлектростанциялар, бекініс құрылыстары, бункерлер, метрополитендер, ауыр металлургия, химиялық және ғарыштық өнеркәсіп, атом энергетикасы объектілері сияқты күрделі инфрақұрылымдарда қолданылады. В45 бетон классының басты ерекшелігі – оның жоғары беріктігі, сулы орталарға төзімділігі және қысымға мықтылығы. Мұндай бетон маркасын қолдану LRT жобасының ұзақ мерзімге жоспарланған, сенімді және тұрақты инфрақұрылым болатынын айғақтайды.
Арматура ретінде 42 мың тонна жоғары сапалы металл жұмсалды. Арматура тіректердің жалпы құрылымының беріктігін арттырумен қатар, жер сілкіністеріне, желдің күшеюіне және басқа да сыртқы күштерге қарсы тұруға мүмкіндік береді. Бұл Қазақстанда LRT сияқты ірі инфрақұрылымдық жобаларды жүзеге асырудағы маңызды факторлардың бірі.
Құрылыс процесіне жұмылдырылған жұмыс күші
Құрылыс процесіне 2,5 мың жұмысшы жұмылдырылып, бұл олардың үйлесімді жұмысы арқылы осындай ірі ауқымды жоба уақытында аяқталғанын көрсетеді. Мұндай жобаларды іске асыру тек технологиялық мүмкіндіктерге ғана емес, сонымен қатар адам ресурстарына да тәуелді. Жұмысшылардың кәсіби деңгейі мен тәжірибесі құрылыстың табысты аяқталуына маңызды үлес қосты.
Инженерлік шешімдер мен стандарттар
LRT жобасы Қазақстанның ұлттық стандарттарына сәйкес жасалған, бұл елдің құрылыс саласындағы сапа мен қауіпсіздік талаптарына толықтай сәйкес келеді. Қазақстандық стандарттар бойынша, мұндай жобаларда қолданылатын бетон жоғары сапалы болуы шарт, бұл бүкіл көлік жүйесінің қауіпсіздігін қамтамасыз етеді. М600 маркалы бетон жоғары қысымға шыдамдылығымен және ұзаққа төзімділігімен ерекшеленеді, сондықтан оның қолданылуы құрылыс сапасын арттырып, болашақтағы қауіпсіздікті қамтамасыз етеді.
LRT тіректерінің биіктігі 5-тен 18 метрге дейін өзгереді, бұл эстакаданың өтетін жеріне және ландшафт ерекшеліктеріне байланысты шешілген. Мұндай тіректердің құрылысы өте дәлдікпен есептеуді және инженерлік шешімдерді талап етеді. Ені 2-2,4 метрден 6-8 метрге дейінгі тіректердің әртүрлі бөліктері жолдың жүктемесіне төтеп беру үшін жобаланған.
Жобаның экономикалық және экологиялық маңызы
LRT жобасы тек көлік жүйесін жақсарту ғана емес, сонымен қатар экологиялық таза көлік түрін дамытуға ықпал етеді. Жеңіл рельсті көліктің іске қосылуы қаладағы көлік кептелісін азайтып, ауаның ластануын төмендетуге септігін тигізеді. Сонымен қатар, бұл жобаның жүзеге асырылуы қаланың көлік инфрақұрылымын жақсартып, экономикалық өсуді қолдауға бағытталған.
Жеңіл рельсті көлік жобасы Астана қаласының тұрғындары үшін маңызды әлеуметтік және экономикалық артықшылықтар береді. Оның іске қосылуы қала ішіндегі жолаушылар тасымалын жеңілдетіп қана қоймай, аймақтың дамуына да оң әсер етеді.